Hollywood'a Damgasını Vuran Türk Filmi

Bu sene Los Angeles'da ikincisi düzenlenen Los Angeles Türk Film festivaline Yılmaz Erdoğan'ın yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği Kelebeğin Rüyası damgasını vurdu. Hollywood'da tarihi Mısır tiyatrosunda gerçekleşen galaya Hollywood'un önde gelen filim eleştirmenleri, Los Angeles Başkonsolosu Aydın Topcu, çok sayıda Amerikalı ve Türk sinemasever katıldı. Gala öncesinde konuşan Yılmaz Erdoğan ve Belçim Bilgin Los Angeles gibi dünya sinemasının kalbi olan bir şehirde filmin galasını yapmak onur verici diye sözlerine başladılar. Son yıllarda Türk sinemasında artık gözle görülen büyük bir değişim olduğuna dikkat çeken Yılmaz Erdoğan, 'Los Angeles'da genç sinemacı arkadaşlarımızın büyük özveri ile başlatmış oldukları bu çok değerli festival kapsamında Kelebeğin Rüyası filmimim özellikle Hollywood'un ilk filminin gösterildiği tarihi Mısır Tiyatrosu salonunda gösterilmesi bana bütün ekibim adına onur verdi.

Türk sinemasının sesinin Hollywood'da duyulması artık ülke filmciliği adına büyük bir fırsat bu tür filim festivallerinin devamlı olması ileride bizlere Hollywood dünyası için daha da büyük kapıları açacaktır' diye konuştu. Yılmaz ayrıca 'Edebiyatın, şiirin, şairlerin eğlenceli tarafını filme aktarmaya çalıştım, güzel yorumlar alıyoruz. Kelebeğin Rüyası Oscar Kapısını açabilir' dedi. Kelebeğin Rüyası filminin baş rol oyuncularından ve Yılmaz Erdoğan'ın eşi Belçim Bilgin, 'Yılmaz ile ilk tanıştığımda bana 'sen o şiirlerdeki kızsın' demişti. O zaman için tam olarak ne söylemek istediğini anlayamadım, ama zamanla Kelebeğin Rüyası filminin ön çalışmaları ortaya çıkmaya başlayınca bana 'işte sana daha önce bahsettiğim kız Suzan sensin' dedi. 1940 yıllarında Zonguldak ve İstanbul'da hayatı geçen 17 yaşındaki Suzan karakterini canlandırmak daha önce bilmediğim yılların atmosferini onunla birlikte beyaz perdede canlandırmak çok güzeldi.

Suzan'ın son sahnelerini çekerken çok ağladım çünkü o role çok alışmıştım? diye konuştu. 'Yapımcı, direktör, aktör, senarist Yılmaz Erdoğan'ın eşi olmak gurur verici' diyen Belçim Bilgin şunları söyledi: 'Yılmaz yaptığı işlerde çok yönlü yeteneklere sahip ve çok detaycı, onun Kelebeğin Rüyası'nın hazırlanışında çektiği zorluklarda hep yanında olmaya çalıştım ve onun bana güvenerek verdiği bu rolle de mükemmelci olduğu için çok çalıştım. Yönetmen Yılmaz'ın istediklerini verdiysem ne mutlu bana. Son yıllarda hem Türkiye'de hem de Hollywood'da yaptığı film ve reklam müziklerinde adından çok söz ettiren deha çocuk Rahman Altın, Kelebeğin Rüyası filminin de müziklerini yaptı. 'Senaryoyu okuduktan sonra bu kadar duygu ve Aşk dolu bir filmin içerisine notaları yerleştirmek hiç de kolay olmadı' diyen Rahman Altın, 'filmi izleyince yaptığım müziklerin ve film karelerinin ortaya çıkarmış olduğu duygu beni çok mutlu etti, seyirciye de bunu hissettirebildiysek işte o zaman tamamdır, böyle bir eserde çalışmaktan onur duydum' şeklinde konuştu. Aralarında, Howard A.Rodman, Rob Nibson, Ron Yerxa, Elvis Mitchell, Semİh Kaplanoğlu gibi Hollywood film dünyasında sözü gecen sinemacılar ve yazarlardan Kelebeğin Rüyası tam not aldı. Öncelikle filimde işlenen 1940'ların Türkiye'sinin sinematogrif açıdan beyaz perdeye yansıması, kullanılan lokasyonların derinliği, kullanılan detay çekim teknikleri ve oyuncuların sergiledikleri yüksek oyun kalitesi ve hikaye anlatılışı, Kelebeğin Rüyası'nı şimdiden Hollywood'da adından daha çok söz ettirecek gibi gözüküyor.
Hollywood'a Damgasını Vuran Türk Filmi Reviewed by aktuel on Mart 01, 2013 Rating: 1
All Rights Reserved by En Son Haberler © 2012 - 2021

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.